Even bijkomen - Reisverslag uit Carisbrook, Australië van Anoeska Matthijs - WaarBenJij.nu Even bijkomen - Reisverslag uit Carisbrook, Australië van Anoeska Matthijs - WaarBenJij.nu

Even bijkomen

Door: Anoeska

Blijf op de hoogte en volg Anoeska

16 Januari 2014 | Australië, Carisbrook

Na een lange vlucht zijn we dan eindelijk in Australië aangekomen. Ik had in eerste instantie wel zin in zo'n lange vlucht maar daar ben ik wel van terug gekomen. Het was lang, heel erg lang haha. Slapen ging het laatste stuk van Jakarta naar Melbourne niet echt. Ik had de hele nacht last van iemand voor me die een film aan het kijken was. Matthijs however heeft weer heerlijk liggen snurken naast me. Ik dacht nog, misschien valt dat snurken mee in het vliegtuig maar nee. (HAHA) Hij lag zelfs heel knus tegen een vrouw aan die naast 'm lag .. ach ja.

De vlucht duurde ze ongeveer 7 uur en toen het wat lichter werd en het vliegtuig ging dalen zag ik Australië voor het eerst. Wat ontzettend mooi was dit. Natuur en bomen zover als je kon kijken. Ik was er even stil van .. Eenmaal aangekomen op Melbourne kwamen de zenuwen. We moesten in het vliegtuig een formuliertje invullen over wat we komen doen, voor hoelang we van plan zijn te blijven en of je verder iets hebt aan te geven; medicijnen, voedsel etc. Matthijs werd meteen nerveus aangezien hij een behoorlijke hoeveelheid medicijnen mee heeft voor z'n buik. We moesten eerst langs de douane, daar werd alleen gevraagd wat we aan te geven hadden. Medicijnen dus .. We mochten doorlopen en onze koffers ophalen en dat was dat. Geen controle, niemand die onze koffers doorzocht, helemaal niets. Wat een opluchting! Oh, ja we hadden van tevoren wel even een paniek momentje omdat Matthijs een mapje met alle belangrijke formulieren kwijt was maar die kwamen weer snel boven water.
Op het moment dat we aankwamen was het zo'n 44 graden. WARM! Toen op zoek naar een bus, die we snel vonden, en daarna volgde een twee uur durende rit naar Bendigo waar Sandra (Matthijs z'n nicht) ons kwam ophalen met de auto. Omdat het zo ontzettend warm was zijn we eerst in een winkelcentrum wat gaan eten.

Verder hebben we de hele dag wat rondgereden en heeft Sandra ons van alles laten zien (expres zodat we wakker bleven). Zo rond een uur of 5 waren Matthijs en ik helemaal kapot en zijn we na het eten gaan douchen en slapen. Heerlijk!

Vanochtend werden we om half 7 wakker en het is hier al heel mooi weer. Iets te mooi want in de omgeving woeden er zo'n 207 bosbranden. Gelukkig hoeven we ons hier geen zorgen te maken en kunnen we van vandaag tot zondag gaan camperen. Ik ben al de hele tijd dat we hier zijn op zoek naar kangoeroes maar heb ze nog niet gevonden helaas.

Dat was het weer even voor vandaag. Dank jullie wel voor de lieve en leuke reacties. We missen jullie en zullen snel weer van ons laten horen!

Xxxx
From down under.

  • 16 Januari 2014 - 23:08

    Trudi:

    Enjoy!!!!!!!!!!!!
    Love to my cousin end her family!

  • 16 Januari 2014 - 23:41

    Anique:

    Jullie hebben alweer een hoop meegemaakt! Hier regent het al de hele dag. Bella ligt vastgeroest in 'haar' rieten stoel bij de verwarming :D
    Snel weer een verslag plaatsen he!!
    Oh ja, ik heb je een skype uitnodiging gestuurd!
    Xxxxxz

  • 17 Januari 2014 - 13:53

    Hans:

    Hoi Anoes en Matthijs,
    Ik opende mijn hotmail in de lunchpauze (het is hier nu ongeveer kwart voor twee) om even te checken of er nog nieuws was en ja hoor: een nieuw reisverslag!

    Ik heb jullie - en de omstandigheden in Australie - de afgelopen dagen zoveel mogelijk gevolgd. Ik las op nu.nl dat er ongeveer 100.000 vleermuizen door de warmte uit de lucht zijn komen vallen en dat de Australian Open tijdelijk is stilgelegd. De 'start' was zo te lezen dus behoorlijk zwaar (de reis en het weer), dus het kan alleen maar leuker worden.

    Het telefoontje van Anoeska met mama was een grote verrassing, ze was helemaal blij en belde mij meteen op om erover te vertellen. De collega's wilden toen ook gelijk een update hebben en ik moest de hartelijke groeten doen van Wilco.

    Erg leuke reisverslagen met zelfs wat snurkdetails van Matthijs erin :) en de eerste indrukken van jullie start Down Under. Ik heb nog even het kaartje op deze site aangeklikt om te kijken waar jullie precies zijn (zag zelfs een plaats met de naam Alexandra). Jullie kunnen nu lekker uitrusten en genieten dit weekend. Tot het volgende reisverslag, we blijven jullie volgen !!!

    XXXXXxxxxx


  • 17 Januari 2014 - 23:01

    Monique:

    Hallo daar!

    Leuk om weer een verslag van jullie doen en laten te lezen en ook nog een sms vanmorgen!
    Jullie vallen wel met je neus in de (gesmolten) boter daar met die warmte en hier zitten we, nou ja, ik dan, te wachten op een lekker wintertje.

    Geweldig dat jullie zo goed zijn opgevangen door Matthijs z'n nicht, bedank haar maar namens ons en ook omdat je van de telefoon gebruik mocht maken om naar huis te bellen.

    Met die langoren is alles prima, ze huppelen gezellig door de keuken en vreten
    alles netjes op, inclusief af en toe een stukje plint.

    Dit weekend kunnen jullie bijkomen en gelukkig schijnt dan de ergste hitte voorbij te zijn.
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal en veel liefs en xxxx van mij!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoeska

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 8057

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 28 Augustus 2014

Australia, here we come!

Landen bezocht: