Camping down under - Reisverslag uit Carisbrook, Australië van Anoeska Matthijs - WaarBenJij.nu Camping down under - Reisverslag uit Carisbrook, Australië van Anoeska Matthijs - WaarBenJij.nu

Camping down under

Door: Anoeska

Blijf op de hoogte en volg Anoeska

19 Januari 2014 | Australië, Carisbrook

Daar zijn we weer! Wat laten jullie allemaal lieve berichtjes achter zeg, dank jullie wel!

Na drie dagen kamperen volgt hier weer een verslag. Toen we vrijdag vertrokken was het bloedheet, ook weer zo'n 45 graden. Alles ging mee, de caravan, watersportspullen, de boot etc. Het was ongeveer anderhalf uur rijden naar Lake Tooliorook, de plek waar we zouden blijven. Aangekomen hebben we eerst even ijs gegeten en gezwommen. Na weer even te zijn opgewarmd en onze tent hadden opgezet (die trouwens mega groot was, inclusief twee matrassen en een dekentje) gingen we met de boot en de 'biscuit' (een grote ronde band met twee gaten erin waar je dan met z'n tweeën in kunt zitten) het water op. Matthijs en Tyson (neefje Matthijs) gingen eerst. Ik heb nog nooit zo hard gelachen. De 'biscuit' zat vast aan de boot maar het is nog behoorlijk lastig om daarin te komen. Het duurde elke keer 5 min voordat Matthijs in de 'biscuit' zat haha. En toen we eindelijk konden gingen we zo hard dat Matthijs eraf viel en erachter kwam dat hij zijn shorts verloor! WHAHA ik heb zo gelachen. Daar lag Matthijs, in een meer, zonder shorts, alleen nog met zijn Delfts blauwe boxershort. Toen hij daarna weer op de 'biscuit' klom was ik alleen maar bang dat hij ook z'n boxershort zou verliezen maar dat gebeurde gelukkig niet. Daarna zijn we even samen op dat ding geweest. Eerst durfde ik niet maar Ashley (Sandra's man) verzekerde me dat hij niet te hard zou gaan .. leugenaar. Gelukkig zijn we er niet afgevallen.

Aan het begin van de avond kwamen er nog twee goede vrienden van Sandra en Ashley naar de plek om te kamperen. Steven en Cristina. Super aardige mensen! We hebben gebarbecued, hoe kan het ook anders, en vlak daarna vielen Matthijs en ik zo'n beetje aan tafel in slaap. We zijn daarom vroeg naar bed gegaan. Het bed lag heerlijk en we werden 's ochtends om 7 uur weer wakker. Steven bleek de Masterchef van de groep dus hij maakte een heerlijk Australisch ontbijt: eieren met bacon en toast. Yumyum. 'S middags zijn we wezen vissen maar we hadden helaas geen geluk.

Wat heel bizar was dat je aan de overkant van het meer elke keer een dikke rookpluim omhoog zag komen van een bosbrand. De lucht was bewolkt, niet vanwege de wolken maar door de rook. Heel raar .. Sandra volgde de hele tijd berichten die binnen kwamen over de bosbranden omdat ze soms best dichtbij kwamen.

Die avond ging de barbecue weer aan maar dit keer met een groot stuk vlees eraan en een hele kip. Het werd nogal koud dus werd er besloten na het eten een kampvuur te maken. En wat we toen deden kan volgens mij alleen daar. Iedereen stapte in de auto's (dit was rond half 10 denk ik) en reden naar de rand van een bos om losse takken op te rapen en doormidden te zagen met een kettingzaag. 'We gotta need wood eh?'. Weer terug op het kamp ging het vuur aan en zijn we met de hele groep om het vuur gaan zitten met op de achtergrond typisch Australische country muziek aan.

Mijn eerste keer kamperen. Het was zo sfeervol en gezellig, dit vergeet ik niet snel meer!

ps: ik heb mijn eerste kennismaking met de meest reusachtige, vieze, langpotige, harige spin gehad die ik ooit heb gezien. Foto's volgen nog!

Veel liefs,
van ons.

• 19 Januari 2014 - 09:11

Co:

Nog maar zo kort daar en nu al mooie verhalen voor nu en voor later!
    Veel plezier nog even ;)

• 19 Januari 2014 - 12:07

Annie:

Hallo jongelui,
    Wat een ervaringen al in. zo'n korte tijd en wat ontzettend leuk om dit op deze manier een beetje mee te beleven.
    Een andere wereld is het zeker, en die spin, ach die neem je toch op de koop toe?!
    Zeer benieuwd naar het volgende verslag.
    xxxxxx

• 19 Januari 2014 - 21:04

Trudi:

Beware of the crocodiles!!

Geniet maar, straks begint het harde leven!