Meeting Melbourne! - Reisverslag uit Carisbrook, Australië van Anoeska Matthijs - WaarBenJij.nu Meeting Melbourne! - Reisverslag uit Carisbrook, Australië van Anoeska Matthijs - WaarBenJij.nu

Meeting Melbourne!

Door: Anoeska

Blijf op de hoogte en volg Anoeska

21 Januari 2014 | Australië, Carisbrook

Vanochtend vertrokken we rond half 8 naar het treinstation in Bendigo om vanaf daar naar Melbourne te gaan. Van tevoren hadden we wat sollicitatie formulieren uitgeprint om uit te delen. Toen we op het treinstation aankwamen en kaartjes wilden kopen kregen Matthijs en ik een behoorlijke shock. 'Two return tickets to Melbourne please' vroeg Matthijs. Waarop de man antwoordde: 'Okay, that we'll be 78 dollars please'. WAT?! Matthijs schrok zo erg dat 'ie een tijdje stokstijf met zijn creditcard bleef staan, whaha. Toen hebben we toch maar gezegd dat we er even over na moesten denken en zijn uit de rij gestapt. Zijn die mensen niet goed ofzo, bijna 80 dollar voor 2 retour tickets. Toen belden we Sandra maar op om te vertellen dat we dan maar morgen zouden gaan aangezien we ook niet alles bij ons hadden. Maargoed, Sandra moest gewoon werken en kon ons pas om 5 uur 's middags weer ophalen in Bendigo. Dat zou een lange dag worden ...

5 minuten later werden we opgebeld door Sandra. Ze vertelde dat een collega van haar vandaag nog met de auto naar Melbourne zou rijden en dat we wel mee konden! Wat een uitkomst! Wij met die collega mee, 2 uur rijden maar het was gratis dus wij waren blij. Hij zou ons om ongeveer 5 uur bellen om af te spreken waar hij ons op zou komen halen. Top! Toen we aankwamen moest ik echt even een hap lucht nemen: wat een ontzettend grote en drukke stad zeg. Gelukkig ben ik wel steden gewend dus dat scheelt weer maar dit was echt enorm. Wel enorm leuk, gelukkig!
Als eerste zijn we een internet café binnengegaan om mijn CV & sollicitatiebrieven uit te printen. Toen we alles gedaan hadden zijn we op zoek gegaan naar o.a. Starbucks filialen en andere winkels. Daar heb ik wat CV's achtergelaten dus nu is het afwachten. Ik kwam nog een hele hoop andere winkels tegen waar ik online ga solliciteren.
Om een uur of 5 werden we opgebeld dat we opgehaald werden bij het Station. Gelukkig want zo'n dag rondlopen in Melbourne is behoorlijk vermoeiend haha.

Op de terugweg heb ik ein-de-lijk kangoeroes gezien! Eerst zagen we er drie, we zijn even stil gaan staan langs de kant van de weg om ze van dichterbij te zien. Wat was dat gaaf! En dat was nog niet alles, er waren er ineens zoveel. Er werd ons verteld dat dat komt vanwege het tijdstip waarop we reden. Het was het begin van de avond en dan worden alle kangoeroes wakker en gaan dan op zoek naar eten en water. Het was zo leuk om te zien.

Dus, zoals jullie kunnen lezen hebben we een drukke maar nuttige dag gehad. Morgen gaan we weer de hele dag besteden aan het sturen van solliciatiebrieven en mailtjes voor het regelen van huisvesting. We moeten iets geregeld hebben voordat Matthijs volgende week dinsdag met zijn stage begint anders is het veel te lang reizen. Hoop dat we daar uitkomen maar Sandra en Ashley denken gelukkig goed met ons mee.
Hieronder heb ik nog wat foto's van Melbourne!

Heel veel liefs.

  • 21 Januari 2014 - 15:01

    Trudi:

    Hi Matthijs, je probeerde me te bellen, maar ik was niet thuis. Hoop dat jullie huisvesting vinden. Toch een idee om ook naar de universiteit te gaan bij jullie in de wijk waar je gaat stage lopen?
    Ik zag op de foto's het station, maar herkende verder vrij weinig.
    Anoeska, hoop dat jij een baantje vindt! Keep in touch. En de groeten aan mijn nicht en family! Fijn dat ze jullie kunnen helpen.

  • 21 Januari 2014 - 19:53

    Monique:

    Hallo!

    Jullie zijn goed bezig geweest zeg, hopelijk lukt het gauw, baantje en huisvesting,
    ik zal voor jullie duimen.
    Geweldig dat jullie hulp krijgen van de familie van Matthijs, dat kunnen jullie heel goed gebruiken!

    Mooi, die foto's van Melbourne. Zal best indrukwekkend zijn geweest, vooral die foto van
    UGG Australia, daar moest ik toch wel om lachen, zat er wat voor je bij?

    We kijken weer uit naar het volgende verslag! xxxxx van ons

  • 22 Januari 2014 - 01:12

    Anoeska & Matthijs:

    Trudi, we gaan hard op zoek vandaag! En met een baantje zoeken, ik doe mijn best.

    Mamaaaaa! Ja het was heel erg groot en in het begin dacht ik: 'Oh nee, waar ben ik aan begonnen' haha. Maar later liepen we er rond alsof het Rotterdam was. En die UGG winkel, ja ze hebben er wel een aantal daar en allemaal korting. Ik hou me sterk en loop er gewoon langs .. wheeeé.

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoeska

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 8062

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 28 Augustus 2014

Australia, here we come!

Landen bezocht: