Trip langs de Great Ocean Road - Reisverslag uit Burwood, Australië van Anoeska Matthijs - WaarBenJij.nu Trip langs de Great Ocean Road - Reisverslag uit Burwood, Australië van Anoeska Matthijs - WaarBenJij.nu

Trip langs de Great Ocean Road

Door: Anoeska

Blijf op de hoogte en volg Anoeska

10 Mei 2014 | Australië, Burwood

Hallo iedereen!

Zoals jullie misschien weten waren Trudi en oma hier afgelopen april op bezoek bij ons. Na een paar dagen Melbourne te hebben verkent zijn we met z'n vieren in de auto gestapt en langs de Great Ocean Road gereden. In welke hotels/verblijfplaatsen we sliepen hebben jullie in de vorige update gelezen.

De eerste dag begon meteen goed toen Matthijs bedacht dat hij zijn internationale rijbewijs was vergeten. Ach, dan rijden we wel even terug dachten we .. helaas verdwaalde we en arriveerde we een uur later bij ons huis in Burwood. (oeps) Maar goed, het rijbewijs hadden we dus konden we op weg. We zijn niet naar de Hot Springs geweest zoals we dat eigenlijk hadden bedacht omdat het nog best wel prijzig was en bovendien was het slecht weer. Dus reden we maar meteen naar de plek waar we met de pond over moesten varen. Eenmaal aangekomen in Geelong reden we naar ons hotel wat echt ontzettend luxe was. Matthijs en ik namen meteen even een duik in het zwembad en daarna wandelde we met z'n allen naar de restaurantjes. We eindigde bij een leuk pizza restaurantje waar de pizza's echt in een steenoven werden gebakken. 'S avonds in het hotel hebben we, zoals iedere avond, nog gezellig geklaverjast.

Op dag twee gingen we er vroeg uit want dit zou de langste rit worden, langs de Great Ocean Road. Saai was het niet want we hadden de hele weg prachtig uitzicht over de zee en reden af en toe door een leuk dorpje. Uiteindelijk kwamen we aan bij de 12 Apostelen. We geloofden onze ogen niet toen we zagen hoe druk het er was .. parkeerplaats helemaal vol, busladingen vol toeristen en tot onze verbazing vlogen er ook nog eens over helikopters. (daar scheen je dus een vlucht in te kunnen maken voor een aardige prijs, zo'n 500 dollar) Enfin, de 12 apostelen waren heel erg mooi maar het was zo waanzinnig druk dat we er even wat foto's hebben gemaakt en toen weer terug liepen naar de auto. Op de weg naar Port Fairy (de volgende verblijfplaats) kwamen we langs nog meer mooie grote gesteente.
Ons motel in Port Fairy was heel schattig, Port Fairy is een oud vissersplaatsje en dus was de kamer ook helemaal blauw en ingericht naar dit 'thema'.

De derde dag reden we naar Portland waar we een mooi appartement voor vier personen hadden geboekt. Aangezien Portland een havenplaats is besloten we 's avonds lekker fish & chips te halen. Lekker!

Op de vierde en laatste dag reden we naar Southern Grampian Cottages. Hier had ik echt nog wel twee weken willen blijven, wat was dit gaaf! De huisjes waren echt van die bos huisjes, heel gezellig en knus. Bij de receptie kon je zelfs lekkere verse eieren, van de kippen die daar rondliepen, kopen en bacon voor 's ochtends. We hebben die middag nog een behoorlijke stevige wandeling gemaakt, we hebben namelijk Mountain Picanniny beklommen. Helemaal bovenaan had je een prachtig uitzicht over de velden.
Bij ons huisje zat een barbecue dus hebben we lekker vlees gehaald en met z'n allen ge-bbqt. Wat het allemaal extra leuk en bijzonder maakte was dat er in onze 'tuin' achter het huisje twee kangoeroes zaten. Hoe tof! Als je in de keuken stond keek je zo uit op de kangoeroes in het land. Daar hebben ze de hele nacht gezeten want 's ochtends toen we uit bed kwamen zaten ze er nog haha.

Dinsdagochtend reden we weer naar familie in Maryborough. Dat was ook nog even een gedoe aangezien we de verkeerde kant opreden, het duurde dus allemaal iets langer voordat we er aankwamen haha. Trudi en oma bleven bij Ome Piet en Tante Elly (Piet is de broer van oma) en wij sliepen bij Ashley, waar we in het begin van ons avontuur in Australië de eerste twee weken sliepen. De volgende dag hadden we een gezellige barbecue bij Piet en Elly en er kwam een heleboel familie. Ik vond het echt heel leuk om iedereen weer te zien!

Donderdagochtend reden we met z'n vieren naar het vliegveld in Melbourne. Trudi en oma zouden daar het vliegtuig nemen naar Perth waar ze nog een paar dagen bij familie zouden blijven. De auto konden we op het vliegveld 'inleveren' en Matthijs en ik zijn met een speciale bus naar het centrum van Melbourne gegaan. Daar hebben we even wat gegeten en zijn toen met de tram weer naar ons huis in Burwood gegaan. Ik zag er ontzettend tegenop om weer terug te gaan. Toch viel het me heel erg mee en bovendien is het nog maar heel eventjes want dan zijn we hier weg.

Ik heb het wel een beetje gehad, Matthijs is vrijdag 13 juni klaar met zijn stage. Op die dag vertrekken we meteen met de trein naar Bendigo waar we worden opgehaald door Sandra (waar we dus de eerste twee weken van onze reis zijn geweest). We blijven dan nog een weekend bij Sandra en Ashley en zijn van plan een vlucht naar Perth te boeken voor 17 juni. Daar blijven we dan een week of twee en 10 juli vertrekken we vanaf Perth naar Jakarta. Vanaf Jakarta vliegen we naar Amsterdam waar we 11 juli om 09.40 aankomen. Jeetje, wat gaat het snel allemaal!

Ik zal vast nog wat dingen vergeten zijn te vertellen maar dat komt allemaal wel weer als we terug zijn.
Heel erg bedankt voor het lezen allemaal!

Dikke kus,
van ons.

• 13 Mei 2014 - 02:54

Dutch TV:

Dag Anoeska,
    Ben je nog in Melbourne?
    Dutch TV werkt aan een item over Nederlandse backpackers in Melbourne. Heb jij de vetste, coolste, engste en avontuurlijkste momenten van je leven beleefd tijdens je reis door Australië? Wij horen er graag meer over! Stuur me een berichtje met je naam, contactgegevens, beknopt reisplan en de reden waarom we juist jou moeten filmen. Wie weet verschijn jij binnenkort op de Australische televisie.
    Groetjes,
    Rachel

• 17 Mei 2014 - 21:59

Annie:

Hallo foreigners,
    Want dat worden jullie al wel een beetje. Ondanks de tegenslagen ( geen werk voor Anoeska bijv.) beleven jullie toch een mooie tijd als ik het zo lees. Voorlopig neem je dit maar even mee. En het doel, de stage van matthijs, lijkt helemaal te gaan lukken, dus wat wil je nog meer. Nog even volhouden enogen open houden voor al het moois dat je tegenkomt en dan weer terug naar huis. Natuurlijk ook niks mis mee. ' Oost west, thuis best' is een al oud gezegde, maar nog steeds helemaal waar.
    Kus,