Kleine update - Reisverslag uit Burwood, Australië van Anoeska Matthijs - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit Burwood, Australië van Anoeska Matthijs - WaarBenJij.nu

Kleine update

Door: Anoeska

Blijf op de hoogte en volg Anoeska

31 Januari 2014 | Australië, Burwood

Zo, het weekend is alweer bijna aangebroken hier. Ik heb me de hele week rot gezocht op internet naar baantjes, CV's langs gebracht en ik heb weer een paar afwijzingen gekregen. Heel motiverend! Ik baal er ontzettend van en hoop dat er snel iets voorbij komt want nog langer alleen thuis zitten en non-stop het internet af zoeken wordt wel vermoeiend ...
Met Matthijs gaat het goed, hij heeft het naar zijn zin op stage en komt elke dag weer met een heel verhaal thuis haha.
Hij loopt iedere dag een half uur heen en een half uur terug naar zijn werk, dus lekker sportief!

Gister heb ik weer even een break-down momentje gehad, elke keer afwijzingen krijgen en proberen iets te zoeken wordt redelijk frustrerend en de tijd begint straks wel een beetje te dringen. Maar ik blijf mijn best doen!
Vanaf vandaag word het hier weer lekker warm en vooral het weekend word erg heet. Dus stelde Matthijs voor om zondag lekker naar het strand te gaan. Goed idee!

Ik wilde jullie allemaal nog even bedanken voor de ontzettend lieve reacties en vanwege het feit dat jullie ons überhaupt blijven volgen. Dat vinden we allebei erg leuk!

Heel veel liefs.

ps: voor de geïnteresseerde, ons adres hier is: Yarra Bing Crescent 7, 3125 Burwood.

  • 31 Januari 2014 - 07:04

    Trudi:

    Keep your fingers crossed Anoeska! Daar zijn toch ook wel uitzendburo's of zo? Heb je dat ook geprobeerd? De hele dag thuis zitten is ook niks inderdaad. Misschien kan Sandra nog tips geven? Fijn dat Matthijs het naar zijn zin heeft. Dit weekend wordt heir juist koud. We hebben al temperaturen onder 0 gehad!
    Leuk om jullie stemmen te horen gisteren bij oma! Die vond het trouwens ook erg leuk om je te spreken!
    Nou, ik ga Peter uit bed halen!
    Doei

  • 31 Januari 2014 - 07:07

    Anoeska & Matthijs:

    Heb me ingeschreven bij een uitzendbureau, dus hoop daar binnenkort iets van te horen. Sandra raadde me aan hier in de buurt CV's in te leveren maar dat heb ik bij de meeste winkels al gedaan haha. Hier word het van 't weekend weer over de 40 graden, wat een verschil!
    Doe de groetjes maar aan iedereen daar!

  • 31 Januari 2014 - 13:50

    Hans:

    Hoi Anoes,
    Ondanks dat het qua werk nog niet meezit is er toch weer een kleine update van jullie!
    Een job vinden valt dus blijkbaar echt niet mee, ik kwam wel een job tegen op Gumtree voor een barrista in Melbourne waar een temporary permit geen probleem was, alleen Melbourne is zo groot dat ook het vervoer voor jou een rol zal spelen.

    In ieder geval komt het weekend er aan en heeft Matthijs zo te lezen geen reiskosten, hoewel hij dat wel zal compenseren door meer te eten (de brandstof moet tenslotte worden aangevuld).
    Wel positief dat Matthijs het naar z'n zin heeft zodat hij jou in ieder geval kan steunen en wellicht helpen zoeken.

    Hier gaat alles z'n gangetje, we hebben gisteravond nog even geprobeerd Skype-contact te leggen, maar je lag waarschijnlijk nog lekker te snurken zodat we maar een video-boodschap hebben achtergelaten (ook als probeersel, om te kijken hoe en of het werkt).

    XXXX - Hou vol en een heel fijn weekend voor jou en Matthijs!

  • 31 Januari 2014 - 13:57

    Anoeska:

    Hallo papa!!

    Ja ik heb ook wel een aantal dingetjes gezien en volgens mij heb ik die baan waar jij het over hebt ook gezien en op gesolliciteerd. De afstand qua reizen is wel een probleempje aangezien het echt ontzettend veel geld kost, zo'n 100 dollar per maand. Dat is, zeker in ons geval, heel veel geld.
    Enneh het zal je verbazen hoeveel wij eten. We eten iedere dag een paar stukjes toast, avondeten & that's it. Weinig dus, alles om geld te besparen haha.

    Ja ik had het gezien! De eerste keer lag ik inderdaad nog te slapen en de tweede keer ging er van alles mis omdat het internet hier sinds gisteren steeds moeilijk doet. Sorry!

    Jij werk ze nog eventjes & ook voor jou en mama een fijn weekend.

    Hele dikke kus,
    xxx.

  • 31 Januari 2014 - 15:11

    Monique:

    hallo lieverds!

    Wat ontzettend balen dat het nog niet is gelukt met een baan.
    Dan duurt de dag voor jou wel heel lang, Anoes. Hoop van harte dat het gauw
    gaat lukken, voorlopig heeft al dat duimen niet veel geholpen.......
    Maar vanuit ons koude Nederlandje denken we zoveel mogelijk mee!

    Hier is het (eindelijk!!!) een heel klein beetje winter geworden en dan is
    wat mij betreft, weer tijd voor erwtensoep!
    Gisteren dus 2 pannen gemaakt, een om uit te delen en de andere komt
    ook wel op, lekker!

    Raar is dat toch: hier aan de snert en jullie naar het strand! Geniet daar maar van en dan weer
    vol goede moed de nieuwe week in,


    xxxxxx van mij

  • 31 Januari 2014 - 17:53

    Jeannette:

    Dat is wel heel erg balen joh. ik kan me voorstellen dat je er af en toe doorheen zit. Wij kunnen helaas hier niet meer doen dan vreselijk duimen voor je. dat doen we dan ook. Blijven jullie wel eten? we willen wel iets te knuffelen over hebben als jullie weer hierheen komen! ;-)
    knuf, jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoeska

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 8077

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 28 Augustus 2014

Australia, here we come!

Landen bezocht: